جام جم فلسفه

پشت صحنه جام جم فلسفه

جام جم فلسفه

پشت صحنه جام جم فلسفه

اتاق پر از دود

اتاق پر از دود (گفتگوی فلسفی)

هر هفته یک موضوع برای بحث و تبادل نظر میان اهالی جام جم فلسفه معرفی می شود.

 
این بخش از روز (پنجشنبه - به دلیل عدم رسیدن به جمع بندی بر سر موضوع خاصی دو روز تمدید شد.) هفته جاری راه اندازی خواهد شد. لطفا در بخش نظرات این پست موضوع پیشنهادی خود برای  این هفته را بیان کنید. (فقط ۲ روز فرصت داریم)
نکته : عنوان اتاق پر از دود را از نوشته های ویلیام جیمز استخراج نموده ایم . وی می گوید :
هیچ لذتی در دنیا بالاتر از این نیست که در یک اتاق پر از دود بنشینی و به بحث درمورد مسائل انتزاعی بپردازی.
 
دوستتان داریم.
نظرات 8 + ارسال نظر
م یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:11 ب.ظ

موضوع ژیشنهادی من سروش و سبحانی است . و بررسی و تحلیل دعوای میان این دو فکر.

نوید یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:37 ب.ظ http://livebee.mihanblog.ir

درود! واقعا با این حجم فعالیتی که شما دارین، احساس می کنم، وبلاگ براتون خیلی کوچیکه! منتظر سایت تون هستیم...
به هر حال، موضوع پیشنهادی من نیچه، است و به خصوص دیدگاه نیچه درباره ی سه مقوله ی جنگ، زن و نژاد برتر که غالباً در بحث ها و در مقالاتی که درباره ی نیچه نوشته میشه، مورد بی توجهی قرار می گیرن.
موفق باشید

هادی یکشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:03 ب.ظ

ما هم دوستتان داریم. به نظرم میرسه هر چه بحثها کمتر انتزاعی باشن اتاق دودمان بهتر و غلیظ تر می شود...به نظر من هم همین بحث دکتر سروش برای این هفته مناسبه.
مرسی

علی.م دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:23 ق.ظ http://www.asimegi.blogfa.com

درود فراوان، خسته نباشید!
از آن‌جا که این نخستین بحث این اتاق است، به نظرم بد نیست به این پرسش بپردازیم که:
شرایط و لوازم گفتگوی فلسفی چیست؟
پایدار، شاد و سلامت باشید.!!

دهقان دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:56 ق.ظ http://dehghanfard.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید .... طرح پرسش می کنم : فلسفه اینک و اکنون چه دردی از ایران دوا می کند ؟ .... البته لازم نیست این اولین موضوع تان باشد ولی بد نیست هر وقت که مناسب بود یک بحثی حول این پرسش در جام جم فلسفه در بگیرد .

احمد دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:46 ب.ظ

با سلام
از راه اندازی این وبلاگ و گشایش اتاقی جهت مباحث گوناگون فلسفی تشکر می کنم و تبریک می گویم.
اتاق پردود، آدمی را یاد اتاق پر از دود سیگار یا ... می اندازد، که بسیار منزجر کننده است. من همیشه سعی کرده ام از اتاقی که سیگار یا موارد مشابه است پرهیز کنم و سریعا جایی نیز اینگونه باشد ترک می کنم.
پس با احترام ، خواهش می کنم نام اتاق پردود را تا قطعی نشده، مثلا به اتاق تفکر تغییر دهید. تا افراد غیرسیگاری هم، از تنفس! در این اتاق مجازی احساس راحتی کنند.
پیروز باشید.

دود لزوما می تواند دود سیگار نباشد. احمد عزیز دود را شما مجاز از ابهام و یا چالشهای معرفتی بگیرید که بر سر راه عقل آدمی نهاده شده است. نام هایی همانند اتاق تفکر و ... نامهایی هستند که کلیشه ای شده اند و خواستیم تا با کمک از جمله ویلیام جیمز این نام جدید را بر این اتاق بگذاریم . با این اوصاف اگر دوستان دیگری نیز نظر شما را داشته باشند ما نام این اتاق را تغییر خواهیم داد.
دوستت داریم

asnavandi دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:19 ب.ظ http://faras0.blogspot.com

اندر چیستی فلسفه؟(وتفاوت آن با سایر علوم)



tanx

ر.ش شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:11 ب.ظ

به نظر من جدال فکر ی میان سروش و سبحانی می تواند موضوع مناسبی باشد چرا که اتخذ هر کدام از این رویکرد ها می تواند پیامد های کاملا متفاوتی به دنبال داشته باشد. پاینده باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد